torsdag 4 december 2008

sesamkakor och mardrömmar

Möjligt sambandsscenario för konspirationsteoretiker:

I förrgår upptäckte jag Risentas sesamkakor (billiga och beroendeframkallande, mängden sirap är precis rätt) och har ätit ganska många sedan dess. Samma natt drömde jag en intensiv mardröm som fick mig att skrika in i min nattkudde. Jag drömde också mardrömmar natten till idag och i eftermiddags, när jag tog en eftermiddagsvila efter skolan.

Det mest rimliga är, som körsbärsninjan påpekade, att mardrömmarna är neurologiska stressymptom. Så om jag blir gladare och mindre ångestdriven kanske jag slipper mardrömmar. Jag ska se om situationen lättar inatt, gör det inte det ska jag skära ner på sesamkakorna och görande lugnande inandningsövningar.

5 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Fruktansvärt beroendeframkallande faktiskt. Brukade köpa dem för att stävja sötsuget och inte äta något så onyttigt som typ godis istället. Funkar bra.

Meme sa...

Risenta är bra grejer. Inget du ska skära ner på.

Meme sa...

Rita ny teckning! Nu! Det är dags!

Meme sa...

Tveka inte! Vänta inte! Det är teckningsdags!

Meme sa...

Du verkar inte ha hört mig! Rätta ditt misstag! Teckningsdags på stubben!