torsdag 11 december 2008

inget kaffe

För första gången på åtminstone två-tre månader är jag utan kaffe på morgonen. Det smartaste hade varit att utnytja min fria tid till att springa iväg till Netto och köpa mer kaffe, men det är intressantare att studera mina abstinenssymptom. Jag har noterat 1. trötthet och 2. huvudvärk (det känns som att små blixtar träffar min främre pannlob).

Jag kommer att kompensera koffeinbristen med Selecta-kaffe eller det där kaffet i fiket på Ekonomihögskolan som serveras i kaffemuggar sponsrade av näringslivet. Det verkar vara en ny sponsor varje månad. Senast tror jag att det var Örling Pricewaterhouse Coopers.

2 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Jag har alltid undrat vad Pricewaterhouse-folket sysslar med men aldrig orkat kolla upp. Jag tror att okunskapen gäckar mig i det fallet.

Meme sa...

Känner igen blixtarna som fan! Hade exakt samma symtom när jag var kaffelös en period.