onsdag 10 december 2008

intervjuperson


Idag var jag intervjuperson (per telefon) för en internationell studie på Nordiska Folkhälsohögskolan i Göteborg. Jag pratade om stirrande barn, frågvisa läkare och hur det var att växa upp med omfattande operationer. Jag känner mig alltid kluven inför att prata om det, men det påminde mig åter igen om hur stora delar av mina personlighet som är direkt kopplade till mina upplevelser och att det finns andra som jag ute i samhället. Studien publiceras nästa år och kommer att vara skriven utifrån en övergripande analys baserad på mig och de sju andra som intervjuats (patienturvalet är rätt så begränsat). Det blir snarare en sammanfattning av våra gemensamma nämnare än våra personliga upplevelser, men eftersom det verkar som att vi har rätt så mycket gemensamt så blir en hel del talande för mig som person också.

Inga kommentarer: