fredag 29 augusti 2008

plugga eller jobba

I veckan skickade jag in en jobbansökan. Jag passade arbetsgivarens profil väldigt väl och jag har goda referenser, så jag tror att det kan finnas en chans till att jag åtminstone får komma på intervju. Det får jag i så fall veta i oktober.

Möjligheten till jobb får mig att undra hur jag ska ställa mig till utbildningen. Jag har en examen, men jag står mig ganska slätt mot konkurrensen (nya kullar varje termin från Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad), vilket motiverar till spetskompetens.

Skulle jag däremot få jobb så hade jag kunnat avbryta kompetenssökandet och istället försöka få arbetserfarenhet som kan vara minst lika värt.

Å andra sidan: jag har en möjlighet att bara arbeta hårt i 1-2 år och sen vara klar med universitetsstudierna för alltid. Sen kan jag lägga det bakom mig som ett avklarat kapitel. Det vore också väldigt skönt. Dessutom skulle jag och Anna bli klara ungefär samtidigt. Synkroniserat simhopp.

Inga kommentarer: