tisdag 12 augusti 2008

hej steve

Som ni kanske minns skrev jag om Surfin' the highway på Sockerdricka för ett par år sen. Boken samlar alla Steve Purcells Sam and Max-serier och har varit helt utsåld i över tio år. Marknadspriset för ett begagnat exemplar har legat på omkring 1100-1200 kronor.

Faktum: En nyutgåva har släppts i år, för blygsamma 120 kronor. Jag såg den precis på Amazon och gjorde liksom sådär magiskt en snabb beställning. Det bara hände av sig självt.

Jag har haft en bootleg av boken liggandes på datorn i ett år. Jag ville egentligen inte läsa den. Jag kände mig som Rob i High Fidelity när han får det där erbjudandet om att köpa en hel låda med sällsynta och värdefulla sjutumssinglar för en spottstyver - det är för enkelt. Var är tjusningen?

Nu kan jag iallafall läsa med gott samvete.

Inga kommentarer: