onsdag 20 augusti 2008

att göra

Nu har jag gjort omtentan. Det kändes som att det gick bra, så jag kommer förhoppningsvis att sova sötare nu.

Här är en checklista på saker för mig att göra fram till och med andra veckan i september, med förbehåll för ändringar:

- Gå mina två sista pass för extrajobbet. Aud wiedersehen!
- Gå på upprop för Masters-utbildning.
- Skriva in mig på arbetspedagogik-kursen och gå på kursinformation för densamma. Extrauppdrag: spana in vad personalvetare har för skor och rapportera tillbaka till Körsbärsninjan.
- Skaffa kursböcker, rimligtvis innan nästa vecka är slut medan de fortfarande finns att låna.
- Kolla omtentaresultat. Om jag klarar mig blir jag automatiskt antagen till Arbetsrätt II och III. Om jag inte klarar mig får jag göra om tentan nästa år och hitta på en annan lösning.
- Gå på hälsningsgille och ta pennor och kolla in Filmstudions filmutbud för hösterminen.
- Skicka in studieförsäkran.
- Installera mig som styrelseledamot. Den nya ordföranden är yogainstruktör och borde därmed ha bättre stresstålighet än hennes föregångare.
- Skriva in mig på Arbetsförmedlingen. Jag ska ha ett kvalificerat sommarjobb nästa sommar. Ingen kommer åtminstone att kunna anklaga mig för att vara sent ute.
- Gå till studentservicen och fixa till ett CV som ser proffsigt ut.
- Lämna tillbaka böckerna i mitt sommarboksprojekt (som det inte gick så bra för). Jag hinner möjligtvis läsa ut Nattens bibliotek innan dess.
- Köpa något jag har velat köpa under sommaren men inte haft råd med. Exempelvis Sigma 24-60 2,8.
- Städa.
- Börja spela igenom något spel till XBOX som inte innehåller orden street eller fighter. Antagligen Psychonauts, Dreamfall: The Longest Journey, Metal Gear Solid 2 eller Syria.

4 kommentarer:

Meme sa...

Metal Gear Solid 2 är lika mycket slöseri med den tid som Heroes säsong 2. Och av samma anledning. Undvik!

Hoppas filmstudion erbjuder rimlig pläpp! Hösten blir fin känner jag.

marängteorin sa...

Obs: MGS2 är inte samma spel som Twin Snakes till GC. Men jag har inte spelat något spel i serien, det är möjligt att samtliga bär på samma brister.

Men det spelar i vilket fall som helst inte så stor roll. Det är 3D-plattformsspel som gäller just nu! I-Ninja (roligare än väntat), sen antingen Ninja Gaiden, Psychonauts eller Prince of Persia. Jag behöver något som inte är så intelligenskrävande.

Meme sa...

Aight, lite därför jag ville varna dig. Alla delar i MGS-serien är väldigt lite spelande i förhållande till hur mycket tid de kräver av en.
Det är små doser smygande utspätt med enorma mängder tung och illa redigerad dialog och filmsekvenser som varar i 20 minuter, med skriande patetiska historier (ofta med konspiratoriska övertoner och Stora Känslor).

MGS2 är dessutom lite av det svarta fåret i serien - jag skulle i så fall rekommendera MGS3 istället! Det är det första som har en riktigt 3D-kamera (vilket lär göra det 80% mer spelbart än de andra delarna) och har rykte om sig att vara lite mer action- och survivalorienterat.

Psychonauts och PoP äger mina rödaste uppåtvinklade tummar. Superfina spel!

marängteorin sa...

MGS3 finns inte till XBOX dock.

Jag är rätt förtjust i XBOX och Gamecube. Det är som med DVD; det finns visserligen högupplösta format på marknaden, men DVD är fortfarande fullt tillräckligt och utan skavanker. Spelen jag spelar just nu ser definitivt bra ut och det handlar främst om produktionssatsningen än tekniska begränsningar.