lördag 30 augusti 2008

allmänt

- Jag skulle vilja lansera "pass-agg", en förkortning av passivt aggressiv. Jag tror att det har potential att bli det nya pretto.

- Måste döda zombiedraken i Ninja Gaiden utan att använda upp alla mina elixir. Zombiedraken har en bitattack som tar bort två tredjedelar av min energimätare, fastän jag är utrustad med det skyddande månarmbandet.

- På måndag ska jag äta på restaurang med två amerikaner, två förvaltningschefer, en lärare och två f.d. kursare, av vilka jag inte kände någon för ett år sen. Det kommer att bli ett sånt där "hur hamnade jag i den här situationen?"-ögonblick.

5 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Haha, Rogge spelar jämt Ninja Gaiden. Nu vill jag be honom kommentera det här inlägget.

Meme sa...

Tror på Pass-agg! Det gäller att man betonar det rätt bara.


ett sånt där "hur hamnade jag i den här situationen?"-ögonblick."

Det där behöver också ett ord, eller uttryck. Jag tror på "sitcom position", eller som det i framtiden kommer kallas, SCP.

Robert sa...

Haha, jag hatar vissa saker i Ninja Gaiden, men jag är inte passiv aggresiv utan jag skriker ut min ilska på vissa bossar! Om du kommer ihåg andra bossen så ska jag berätta att jag ville verkligen klara den utan att använda någon helningsgrej alls. Det tog SJUUUKT många omspelningar och mycket ilska kom fram, men jag klarade det iaf :) Jag är nu i staden efter luftskeppet (som för övrigt är en mycket enklare bana än ninjabyn). Jaja, hoppas att det går bra till slut, annars kan du ju testa att använda solarmbandet för att öka Rys styrka (jag kör med det just nu iaf).

Ha det fint med spelet samt ditt restaurangbesök!

/Rogge

marängteorin sa...

Tja Rogge!

Finns det någon vinst i att klara den andra bossen utan helningsföremål eller var det bara ett personligt mål?

- Jag hade problem med den andra bosen ett tag, men upptäckte att det gick bra att bara stå i ett hörn och anfalla hans medhjälpare. Genom att hugga ner dem helas man successivt hela tiden. Samtidigt vänder spökryttaren fram och tillbaka och skadas själv emellanåt när han blandar sig i.

- Får man en matematisk fördel av att vara starkare men ta mer skada jämfört med att vara svagare men ta mindre skada?

För alla senare bossar har jag bara kunnat överanvända Wind Run-attacker. Särskilt effektivt i kombination med att man springer på väggar.

Robert sa...

Hej igen!

Andra bossen var ett personligt mål då jag ville spara helningsdryckerna (det är ju lite kostsamt att köpa sådana när man istället skulle kunna gradera upp svärd mm) och jag använde mig av den metoden som du skrev, dvs stå i hörnet och döda fiendeninjorna och angripa ryttaren när han kom.

Ang styrkan så tycker jag att det är bättre att vara starkare (iaf där jag är nu) då man ändå får rätt mycket HP tillbaka av fienderna. Matematiskt har jag inte direkt räknat, men jag tror att man ger mer skada procentuellt än man tar om man bara har bra fightteknik. Sedan beror ju detta helt och hållet också vem man möter (det finns ju starkare fiender och svagare).

Tredje bossen sprang jag ihjäl genom att bara springa och slå snabbt när han laddade om och jag antar att det är det du menar med "Wind running", eftersom man springer och snabbt angriper sina mål i en högre hastighet än vanligt. Speciellt i staden (fjärde banan) kan man slå ut en grupp soldater genom att bara springa lite på väggen och angripa rakt emot dem :) Sjukt cool effekt.

Ninja Gaiden är verkligen både himmel och helvete på samma gång :)

Hälsningar
Rogge