måndag 23 mars 2009

bra prosa

"Men herr guvernör, sluta vara så exorbikant!", fnittrade den danska aktrisen.

"Jag ska", grymtade guvernören tillbaka. "Så fort som ni slutar vara så förbannat fryntlig."

Knogarna på guvernörens högra hand vitnade i takt med att hans grepp om sina gyllene istänger blev hårdare. Ett sus gick genom rummet. Väggarnas träpaneler bar stolt upp en tradition av gott hantverk. Guvernören plockade bestämt upp ett fåtal isbitar med noggrann urskiljning.

"Min släkt är sådan... Att...", började guvernören men tog sig snabbt för bröstet. Isbitarna föll från hans hand och speds på golvet som en flock får utan en herde att valla dem.

"Blodtrycket! Ni har fått en infarkt!", utropade den danska aktrisen insiktsfullt.

Ett sus gick genom rummet.

2 kommentarer:

Meme sa...

Hahahaha! Min morgon, min morgon!

Meme sa...

Jag har läst det här inlägget så många gånger nu och jag skrattar varje gång.