fredag 28 november 2008

begär

Sedan jag vaknade har jag fått tre starka begär. I kronologisk följd:
  1. Äta äppelkaka
  2. Äta äppelkaka på kafé inne i stan
  3. Lyssna på Sonic Youths "Teenage Riot" på väg till föreläsningen
Begären har blivit starkare allt eftersom, med ett klimax på punkt tre. Varför Sonic Youth? Varför jsut nu? Jag började söka efter låten på datorn, eftersom jag utgick från att den skulle finnas där någonstans. Datorn visade först bara upp Mariah Careys "Forever", vilket var fel. Nu har den dock hittat rätt. Nu återstår att se om någon vill äta äppelkaka med mig i eftermiddag.

6 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Jag fick också ett Sonic Youth-sug för några månader sedan. Fick plötsligt för mig att de skulle vara jättebra och att jag äntligen skulle fatta grejen men jag fick precis samma känslor som förut så det var något av en besvikelse.

Jag är hos Dvärgen och spelar GOW2 men om man kan äta äppelkaka nånstans i närheten så är jag kanske på!

Meme sa...

Det händer NU!

Meme sa...

Din klocka är konstigt ställd. Hon är åtta minuter över midnatt!

marängteorin sa...

Är min klocka konstigt ställd eller är din klocka tidsmässigt värderingsinskränkt? Smakar inte äppelkaka lika gott alla tider på dygnet?

marängteorin sa...

Det där lät nog hårdare än avsett.

Balloonfighter sa...

Äppelkaka avklarad!