fredag 23 december 2011

litterär nyårskalender


Positiv listhets! Jag presenterar härmed en nedräkning till det nya året, i form av en kalender på temat "10 böcker jag ser fram emot att läsa under 2012".


Varje ny del i kalendern kommer ha följande upplägg:

A1: Författare, Titel
A2: Citat från bok. Varje citat kommer bestå av det längsta stycket från respektive boks mittuppslag.
A3: Mina tankar och förväntningar om boken och citatet.

B1: Mitt humör under tillfället jag skriver det aktuella inlägget.
B2: Ett stycke nyskriven prosa inspirerad av citatet i del A2, som ungefär motsvarar A2 i längd.


Min ambition är att hinna med ungefär en ny del i kalendern per dag, med totalt tio delar till den 31 december. På grund av julfirande och annat kommer uppdateringstakten bli ojämn, men ambitionen finns där. God lillejul.

Inga kommentarer: