fredag 4 september 2009

fjädring

Jag hade en psykologiföreläsning igår och jag kunde inte undgå att fascineras av en kursare som satt snett framför mig. Det verkade på honom som att det var hans första kurs på universitetet och att allt föreläsaren sa gav honom övermänskliga aha-upplevelser. Hans horisonter vidgades i takt med varje ny powerpoint-bild. Han var bubbligt lycklig.

När föreläsaren sa något som verkligen engagerade honom började han nicka häftigt och igenkännande. Det fick stolens fjädring att röra sig i motsatt riktning, enligt bilden nedan.



Det var väldigt mycket rörelse för något som egentligen inte krävde rörelse alls. I mitt huvud namngav jag fenomenet insiktskonvulsion.

4 kommentarer:

anna cornelia sa...

du är finast! jag elskar dig.

p.s. verifieringskod: slamp

Balloonfighter sa...

jag avundas hans känslor!

verifieringskod: hairette.

Meme sa...

Fantastisk illustration. Svårt att tro att verkligheten var bättre!

Meme sa...

Haha, det här inlägget är så bra.