tisdag 1 september 2009

HT09, det stora vakuum

Idag har jag varit på upprop för höstens två kurser. Den här hösten, för övrigt min sista högskoletermin, ska jag skriva en masteruppsats. Det verkar som att jag blir en av de tio första på min institution som gör det.

Schemat för uppsatskursen är, kort sagt, icke-existerande. Vad gäller uppsatsskrivningen finns det inga obligatoriska möten eller föreläsningar. Däremot ska jag ha producerat en 50-60-sidig uppsats på avancerad nivå innan juluppehållet. Uppsatsen kommer antagligen att handla om informationsproduktion inom socialpsykiatrin eller något liknande. På tisdag åker jag till Göteborg för att förhandla med en enhetschef om att strukturera upp en utvärdering som empiriskt underlag.

Parallellt med detta läser jag 30hp psykologi på grundnivå. Mer än något tror jag att den kursen kommer att kunna ge mig den rutin jag behöver för uppsatsskrivandet, en anledning att gå in till skolan på morgonen. Det är som att börja dagen med tai chi.




Bilen i vilken en mans flykt från ansvar kan garanteras.

Inga kommentarer: