lördag 14 februari 2009

bagheera

I den del av Disneys "Djungelboken" som visas i "Kalle Anka och hans vänner firar julafton" finns en sekvens där Mowgli lyfter på en sten som sedan faller tillbaka mot honom, varpå pantern Bagheera (Gösta Prüzelius) med desperation utropar "Mowgli, se upp!"

Det enskilda ljudklippet spelas just nu upp i mitt huvud vad jag än gör.


Jag borstar tänderna. Mowgli, se upp!

Jag plockar undan disk i köket. Mowgli, se upp!

Jag söker information på Google. Mowgli, se upp!

Jag lyssnar på Perry Como. Mowgli, se upp!


Är det så här schizofreni börjar?

2 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Jag kommer att tänka på Stranger than fiction fast med sämre narrativ.

Jag skulle inte oroa mig förrän Gösta började att säga mer komplicerade saker. Jag hör fortfarande, varje gång jag ser eller hör någon säga majonäs, "MARJONÄS MARJONÄS" i huvudet. Jag har lärt mig att leva med skrikrösten och det irriterande R:et.

Balloonfighter sa...

Ja, jag ser ju inte någon säga majonnäs (ifall någon nu känner sig manad att rätta mig).