fredag 12 september 2008

le freak

Jag hade precis ett grupparbete. Under arbetet berättade en i gruppen att hon ska söka in till PA-programmet nästa höst och jag frågade då spontant vilken inriktning hon vill välja. Hon visste inte och frågade sen vad jag hade för planer. När jag delgav mina planer fick jag dock konstiga och besvärade blickar från resten av gruppen. Orpon hade nog kallat det freaktard-blickar. Nu har jag blivit gruppens hektiska överliggare som kommer att vara överutbildad och utbränd innan jag är 30.

Jag kan antingen skaka av mig det och låtsas som ingenting. Jag är ju klar nästa höst i vilket fall. Eller så arbetar jag med min självbild och försöker bevisa att jag är någon av rang. Trots allt är jag rätt säker på att de har respekt för mina åsikter och för min arbetsinsats. Det är också möjligt att jag felanalyserar situationen och oroar mig i onödan. Det har hänt förr.

Sanningen är att jag... Jag vill bara vara ball.

Inga kommentarer: