onsdag 11 juni 2008

sommar

Sommarårstiden är som en stor bromskloss i levnadsapparaten. Jag har ingenting emot att vila ut efter en intensiv skoltermin, men jag hade varit nöjt med några veckor - nu är det två och en halv månad kvar till skolan börjar. Bristen på disponibel inkomst bidrar bara till att förlama upplevelsen. Jag blir alltså ganska rastlös. Förhoppningsvis hinner vi med några inspirerande utflykter under sommarens gång. Och imorgon spelar ju Ruby Suns!

Vi har satsat lite på film och böcker. Det är inledningsvis ett bra koncept. Böcker finns åtminstone att låna gratis på biblioteken (Folkbiblioteket har till exempel tagit in Cortázars samlade noveller, även om det är ganska hopplöst att försöka läsa såna samlingar - jag föredrar pocketböcker) och filmer har vi ju rätt gott om. Vi tittar på En förlorad värld, det är det bästa jag har sett på tv i år - den motsvarar mina höga förväntningar. Det är fint att dela det med Anna.

Dock verkar det som att xbox:en går på sitt sista år. Den ger högre och högre läten ifrån sig och det känns som att den kommer att lägga av snart. Den har bistått med mycket underhållning de senaste åren och har en central plats i vårt hem, så jag hoppas att det bara är en formsvacka för den att ta sig ur. Jag har ju inte ens hunnit spela Psychonauts, Panzer Dragoon Orta eller Secret of Evermore ännu och dessutom är den vår enda funktionella DVD-spelare.

2 kommentarer:

Meme sa...

Nya chippade boxar borde inte vara tokigt dyra att få tag på, speciellt inte såhär tre år efter 360:ns inträde på marknaden. Jag har tyvärr inte fått pengarna från Anne än, trots att hon säger att hon skickat dem. De skulle varit i min brevlåda i alla fall idag. Hoppas på imorgon. 500 borde egentligen räcka till en ny box.

Dessutom har vi bokklubbsprojektet och pianolektionerna!

Balloonfighter sa...

Har sett en xbox för 500-600. Lägg till en hundring så moddar Freddan den!