torsdag 4 mars 2010

an education och uppsatsinlämning

Vi såg "An education". Den var okej. Alfred Molina var med och Carey Mulligan var bra. Filmens största förtjänst var dock ledmotivet, Floyd Cramers "On the rebound", som utgjort mitt livs soundtrack de senaste dagarna:



Linus & Lucy-pianot, handklappet och stämmorna! Feta frallan.

Dagens stora händelse var att jag lämnade in min masteruppsats, vilket jag i skrivande stund firar med folköl och ostmackor. Uppsatsen kändes obetydlig och klen när jag höll i den i utskrivet format, men det ligger mycket arbete bakom den. För tillfället är den i dess bootleg-fas, innan den har blivit examinerad på riktigt finns bara i diverse utspridda .doc- och .pfd-filer.

Vid inlämningen inträffade för övrigt detta utbyte, då jag berömde Erik för hans logotyp:

Jag: Jag kan redan nu ge dig en eloge för mest högupplästa universitetslogga.
Erik: Ja, tack. Jag satt med den i en och en halv timme. Jag behövde Adobe Illustrator för att först hantera den som vektorgrafik och sen föra in den i Word.

Underbart. Nu ska jag läsa de andras uppsatser till examinationen nästa vecka, vilket nästan blir ren avslappning i jämförelse med att skriva en uppsats själv.

Inga kommentarer: