torsdag 30 april 2009

sebastian improviserar fram ett inlägg

Jag är trött på att inte veta vad ska jag skriva. Jag har haft ett par bra inlägg i bakhuvudet men de har försvunnit. Istället tänkte jag bara improvisera fram ett inlägg. Det är det jag gör nu.

Till vänster om tangentbordet ligger en penna. Den har mer eller mindre slut på bläck. Ska jag slänga den? Det är frågan.

Jag har inte borstat tänderna idag. Av vana gör jag det efter frukost, men det är egentligen mest effektivt att göra det innan frukost, så att man borstar av den smuts och de bakterier som uppstår under natten snarare än vad som hinner fastna medan man äter frukost. Att borsta tänderna vore nog en bra idé, jag ska ta och göra det nu.

[Här går jag iväg och hämtar min tandborste.]

Nu skriver jag och borstar tänderna. Jag får vara på min vakt, om jag blir för passiv så ackumuleras tandkrämssaliv som rinner nedför tandborstsskaftet och på mina kläder. Och vi vet ju vad vi tycker om tandkrämsfläckar på kläderna.

Det verkar som att körsbärsninjan vaknade nu. Det händer saker när man uppdaterar i realtid!

Jag kan påpeka att när jag hämtade min tandborste så insåg jag att ett av mina inlägg, de som jag hade strukturerat upp men glömt bort, handlade om Urspråket. Jag hade tänkt diskutera huruvida eller inte det finns ett urspråk och vilken form den har, en diskussion baserad på ett kapitel i Oliver Sacks "Att se röster". Det här inlägget är fortfarande en möjlighet.

[Här går jag iväg och ställer tillbaka min tandborsten. Pussar också körsbärsninjan på kinden.]

Hm. Hm. Saker av intresse. Utrikespolitik. Konflikter. Så och så många människor dog i det och det bombattentatet.

Nu tittar jag på mina knäskålar. Jag inser att knäskålarna är varandras spegelbilder, till skillnad från min egen uppfattning att var enskild knäskål är självsymmetrisk. Detta har säkerligen en koppling till att fötterna också är varandras spegelbilder. Jag kommer inte att utreda detta vidare för tillfället.

3 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Haha, så bra inlägg.

Amanda sa...

Fast om man borstar tänderna efter frukost borde väl både matresterna och de bakterier som samlats i munnen under natten försvinna? Eller du kanske menar att man isåfall nöjer sig med att avlägsna den synliga smutsen snarare än ägna sig åt grundlig rengöring och finputsning?

marängteorin sa...

Det senare. Det synliga lagret är ofta bara skräp som behöver sköljas bort, smartare då att göra en grundlig borstning innan frukost och sen snabbt borsta bort det nytillkomna lagret efteråt.