onsdag 14 januari 2009

onsdag, odens dag

Idag har jag lyssnat Black Tambourines "Throw Aggi of the Bridge". Det är fantastisk noisepop. Det låter väldigt brittiskt, men är tydligen amerikanskt. Det låter dessutom tidigt 90-tal, men låten släpptes 2004. Faktum var att jag befann mig i vånda, för jag trodde att jag skulle bli tvungen att försöka jaga ikapp obskyra vinylsjuor för flera hundra spänn, men... Jag upptäckte att de finns på MySpace. Vad är detta för verklighet? Jag vill också notera att deras skivbolag, Slumberland (The Aislers Set, Lilys, m fl) använder Nemo från Little Nemo som användarbild. Det gjorde mig glad.


Idag ska jag...
  1. Försöka skriva en artikel om diskriminering för skoltidningen
  2. Ta bilder på dimmiga träd och frost (har ej bestämt mig för vilket objektiv jag ska använda)
  3. Posta brev till Pedagogiska institutionen
  4. Försöka klara av Fire Emblem (obs! jag lärde mig idag att Fire Emblem-franchisen, som alltså var föregångare till Advance Wars, skapades av Gunpei Yokoi, som också skapade Metroid, Game Boy, styrkorset (!) och en utsträckbar griparm för hemmabruk -- han har praktiskt taget format hela min uppväxt)
  5. Läsa Sylvia Plath
  6. Äta fiber

1 kommentar:

Balloonfighter sa...

De finns inte på Spotify!
Men jag har alltid tyckt väldigt illa om MySpace, föredrar alltid att ladda ned. Så otymplig sida och det verkar som att de liksom youtube komprimerar materialet som läggs upp så att ljudkvalitén blir sämre.